SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Mera mössor

Kategori: barnkläder







På sistone har det blivit en del mössor, men det hör ju till säsongen. De två översta mössorna har mannens arbetskamrats flickor fått. Vi fick en grind till trappan och som tack sydde jag mössor. Det är min egna "Heinolamössa" - samma som dessa. Den översta i storlek 5-6 år och den undre 3-4 år. De är sydda i gammalrosa polarfleece från Stoff & Stil och den här gången valde jag att även använda fleece som foder till öronlapparna. Påsydda märken från H&M. Mannen överlämnade dem idag så jag har ännu inte fått någon respons, men rosa och Hello Kitty brukar ju gå hem hos små tjejer. Bildkvaliteten är inte den bästa, men jag var tyvärr tvungen att fota kvällstid för att mössorna överhuvud taget skulle komma med på bild.

Även den lilla babymössan har jag sytt tidigare, fast då ofodrad. Nu vändsydde jag den i fleece och molntyget för att matcha overallen jag sen tidigare sytt. Eftersom den är tänkt att passa en nyfödd uteslöt jag sömsmånen. Det var lite knepigt att få till svängarna så jag fick lov att köra väldigt sakta och försiktigt på overlocken. Jämförde storleken på den färdigsydda mössan med en köpt mössa och det verkar som om den stämmer rätt bra, det verkliga testet kommer inom kort, då bebisen beräknas anlända inom de närmaste veckorna.

Kommentarer

  • Nette säger:

    ljuvliga mössor, i vårt finns det två flickor som inte skulle tackat nej till de rosa.....

    2009-10-27 | 04:41:45
    Bloggadress: http://rostis.blogg.se/
  • Mia säger:

    Tack! Ja, då har du tre alternativ:

    1) se till att tjejerna inte ser mössorna

    2) sy egna efter min beskrivning

    3) göra en "beställning"/ byte

    2009-10-30 | 08:48:56
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: