SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

C'mon

Kategori: barnkläder

Redan samma kväll jag kom hem från sylanet fick jag en beställning från ena storebrorsan på en likadan tröja som min USA-inspirerade tunika. Det är ju inte längre så ofta jag syr till de stora killarna, så när jag får en sådan beställning känns det extra roligt att sy. Men då det var länge sedan jag sydde till de stora,  så hade jag ju inget färdigt mönster, så jag tänkte prova på C'mon tröjan för lite kraftigare killar. I beskrivningen råder de att välja storlek efter längden, men jag hade någonstans i bakhuvudet för mig att jag läst i Vi Sytokiga att storlekarna är väldigt stora och att vissa sytt efter mönstret till sig själva. H ligger med sina 154 cm mellan 152 och 158, men jag valde trots det att sy den större storleken så att tröjan kan användas under hösten och vintern. 
 
Tyvärr räckte det rödrandiga tyget inte riktigt till på längden, men då kom jag på att jag ju kunde skarva och använda stjärnorna på överdelen. Jag tycker faktiskt att det blev bättre än bara ärmarna i stjärntyg, men till nästa gång ska jag försöka komma ihåg att inte skarva precis i höjd med armhålan. Det blev lite väl tjockt med så många lager tyg i sidsömmen där ärm och liv möts. Annars är jag mycket nöjd med resultatet och andra storebrorsan har även han lagt in en beställning med sina egna önskemål. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: