SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Ljuskrona

Kategori: pyssel

 
 
Under förra veckan,  när jag ännu var förvisad till en tillvaro sittande i fåtöljen,  roade jag mig en stund med att göra en prydnad till ljusfatet av metalltråd. En ljuskrona. En rejäl bit tvinnade jag och formade sedan en cirkel,  kronans bas genom att snurra den tvinnade tråden runt en skål i lämplig storlek.  Själva krondelen formades av sex lika långa bitar tråd, som efter att de tvinnats veks på mitten och böjdes. Det kan vara lite knepigt att få dem exakt lika, men jag tycker att det bara ser charmigt ut med lite olika form på böjarna. Ändarna vek jag runt basen på lagom avstånd från varandra.  För att hålla ihop kronans mitt surrade jag tunnare metalltråd runt alla sex böjarna där de möts. Klart! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: