SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Angry bird - happy boy

Kategori: mössor

 
 
 
Lillebror har fått en ny varm mössa. Den är virkad av garn repat från denna mössa som jag tidigare virkat åt mig, men som jag inte gillade så mycket.  Jag använde mig av grundmönstret på Ugglemössa från Kungen och Majkis, men virkade med dubbelt garn och virknål 4,5 så mössan blev lagom stor för lillebror. Näbben är samma som orginalmönstret, men jag virkade ett par varv till så den blev lite större och fyllde den med lite vadd för att den ska kunna stå ut. Ögonbrynen är eget hittepå,  inte så svårt bara lite olika maskor på en luftmasksrad och sen ett varv fastmaskor runt om. Till flätorna använde jag också dubbelt garn mot beskrivningen för att få tjocka härliga flätor.
 
Enkelt, snabbt och med ett roligt resultat. Nu kommer lillebror att vara varm om huvud och öron i vinter. Mössan invigdes till dagis idag och fick flera beundrande blickar från kompisarna. Kanske något att virka och ge bort i present när lillebror ska på kalas framöver?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: