SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Vad hände här?

Kategori: barnkläder

Oj, så länge sen jag bloggade sist! Jag har en tid nu haft fullt upp med annat än sömnad och det är ju det jag vill att bloggen ska handla om. Som sagt inget sytt; inget att blogga om.
 
Men nu i helgen tog jag mig faktiskt tid att sy två stycken likadana linnen till lillebror och hans kompis, som precis fyllt år och nu bjöd på kalas. Jag är inte så förtjust i att köpa "billiga" leksaker i present som sen snabbt går sönder, utan syr hellre något litet. Nu passade jag på att prova linnemönstret från senaste Ottobre. Jag sydde i fotbollstyget, då pappan till födelsedagsbarnet är stort fotbollsfan. Kantade med röd single jersey, trevik, då jag tycker det blir mindre klumpigt än mudd och fyrvik. Nu äntligen har jag fått in snitsen så jag slipper nåla när jag stickar ner kantbandet och då går det mycket fortare.
 
 
Jag bjuder på en livebild med skjorta och tröja ovanpå för efter kalaset gick det inte att fota då lillebror spillt chokladsås över hela sig... Senare på kvällen fyllde han på med lite ketchup, så smart med vita kläder jag vet...
Presenten då, kanske någon undrar. Jo, mamman till födelsedagsbarnet blev iaf glad och när hon förstod att det var jag själv som sytt linnet undrade hon om det gick att beställa shorts till storebror 11 år. Bra betyg alltså!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: