SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Påskpresenter

Kategori: barnkläder

image69

Påskveckan blev hektisk med alla syprojekt som tycktes hopa sig. I sista stund sydde jag den här flaskpåsen(istället för att bara "slå in" flaskan) till min farbror som precis fyllt år, men som vi tyvärr inte kunnat fira tidigare pga sjukdom. Den är sydd i svart linnetyg och ännu en bit av mormor gamla lakan som tyvärr börjar ta slut nu. Dekorerade med svart sammetsband och sydde en dekorsöm för kanalen på påsen. Sist ett turkost satinband och så har vi en färdig flaskpåse med lite maskulin stil tycker jag. Duken som flaskan står på är för övrigt virkad av min mormor och i en härligt påskorange.

image70

Sent på fredagskvällen satt påskharen och målade påskägg inför lördagen till pojkarna och deras lilla kusin. I äggen hade jag istället för godis lagt en varsin mössa/hätta i kanintyg som jag tyckte passade så här till påsk. För övrigt kanintygspremiär för min del.

image71

Mössorna till mina killar är helt enkelt två ovaler/ägg som sys ihop räta mot räta. Sydde på applikationer i brun muddväv i form av deras begynnelsebokstäver. Till applikationerna har jag tagit vlisofix för att fästa bokstaven samt vliseline på baksidan och sedan sytt satängsöm runt. Blev riktigt bra tycker jag. Hättan till lilla H är enligt mönster från Ottobre och kantad med samma bruna muddväv som killarnas bokstäver. Bruna satinband att knyta med. Kommer irl bilder på mössor, hätta och min provtunika lite senare, men nu ska jag äta pizza. Mums!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: