SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Enkel tunika

Kategori: vuxenkläder

Jag har egentligen inte haft tid att sy de senaste veckorna, men så fick jag ju tyget från á yeliqa och sysuget tog överhanden. Tyget är en gråmelerad bomullschambrey och redan innan tyget kom visste jag precis vad det skulle bli - en a-linje formad tunika med utgångspunkt i ett mönster  med raglanärm från Allt om Handarbete från förra sommaren. Eftersom det är en mycket vid modell fick jag komplettera med lite av samma tyg, som jag hade kvar sen jag sydde dessa byxor. Avslutade ärmar och fållen nertill med vit spets från Stoff & Stil. Enkel, söt och ( i mitt tycke) klädsam modell, som gillas både av släktens modelejon, 14 och 17 år gamla, och släktens lite äldre damer.



Helgens outfit kompletterades med ett enkelt virkat hårband med inspiration från den här duktiga virkerskan.

Kommentarer

  • áYeliqa säger:

    Nämen titta!!! Den blev ju superfin :) Så snyggt det blev med den vita spetsen. Kul att se att tyget kom till användning:) Den blir nog väldigt skön att bära nu i sommar :)

    2009-06-01 | 11:58:02
    Bloggadress: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: