SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Spillskydd

Kategori: väskor och förvaring

Ja, jag har en viss benägenhet att alltid spilla på mig, eller slabba, när jag lagar mat eller diskar. Förklädet jag haft tidigare har inte varit av det vackrare slaget, jag skulle inte vilja ha det på när någon annan än familjen är här. Men nu är det problemet löst:



En vaxduksstuv från Panduro och lite snedslå från Stoff & Stil.

++++: Gillar vaxduken, både färg och mönster, och kombon med brun snedslå. Nu slipper jag byta kläder precis innan gästerna kommer. Det gick toppen att sy fast snedslån med min bandkantspressarfot - hur snabbt och enkelt som helst!

------: Att jag väntat så länge med något som är så enkelt och snabbfixat, kanske? Måste helt enkelt börja prioritera att sy till mig själv.





Under kvällen igår hann jag även sy en liten påse/väska som barnens kusin(s mamma) önskat. Tog mig fria händer vad gäller tygvalet, annars är det samma modell som dessa. Tyget är egentligen ett inredningstyg och något för kraftig och tunnvävt för ändamålet men, men... Hoppas lilltjejen gillar den, och att jag hinner sy ännu en innan vi träffas på lördag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: