SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Liten lila luva

Kategori: barnkläder



Eller luva är det kanske egentligen inte utan mera en varm mössa( fast då hade det ju titeln inte låtit så bra). Detta är andra vinsten i min bloggtävling som gick till Ina och bilden är hennes som hon varit snäll att mejla mig. Mössan ser ut att passa på busfröet( lite att växa i men då räcker den hela vintern) och på bilden ser jag också att hon lärt sig krypa på knäna sen sist.

Mönstret till den här mössan har jag ritat av några mössor som mina killar hade när de var riktigt små och som de var så söta i. Den är vändsydd i lila fleece, något tunnare än den tjocka polarfleecen med pirater, och det naturvita kanintyget med lila tryck från Jny Design. Som knäppning kardborreband. Inte mycket att orda om sömnaden, men jag måste ha varit rejält trött när jag klippte till mössan. Annars hade jag nog kommit på att klippa nederdelen i ett stycke och sluppit en söm mitt fram. Fast orginalen var faktiskt med två nederdelar :-) Jag är jättenöjd med mössan! Det enda som jag skulle ändra på till nästa gång är att klippa till fodret med något lite mindre sömsmåner.

Nu är jag alltså skuldfri vad gäller tävlingsfronten, men jag har ju lite julklappar att sy och en beställning på kattgrytlappar, så sy(sslo)lös är jag inte. Idag när jag och killarna var i secondhand-butiken, var där en dam som jobbade där, som verkligen gillade killarnas "heinolamössor".  Hon trodde mig  knappt när jag sa att de var hemsydda och när jag visade henne börsen jag sytt med material från deras butik blev hon eld och lågor och hämtadesin kollega och bägge tittade och lovordade - kändes skumt, fast bra!

Kommentarer

  • Jeanna säger:

    Ååh, vilken söt bild!

    2008-11-20 | 19:16:19
  • Mia säger:

    Ja, det kan inte bli annat med ett så sött motiv ;-)

    2008-11-21 | 08:51:54
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: