SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Med hjärtat på det rätta stället

Kategori:





Dessa grytlappar är efter samma mönster som kattgrytlapparna. Denna gången fick killarna i uppgift att rita varsitt hjärta som jag sedan broderade ut med förstärkt raksöm på linnetyg. Hjärttyget på baksidan kommer från en loppisfyndad gardin längd+kappa-i-ett. Tyvärr fick jag inte det till att funka med bandkantaren till dessa tjocka grytlappar, fast jag gjorde bara två försök och sen fick det bli på det gamla hederliga viset... När jag sitter och fäster trådarna här på morgonen kommer H in i syrummet och säger att sen kan vi ju färglägga hjärtanen. Sagt och gjort - de målade med textilfärg och sen fixerade jag färgen med strykjärn. Mannens faster blev väldigt glad när hon fick dem :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: