SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Min melodi

Kategori: vuxenkläder

Just nu håller jag på att uppdatera lillebrors garderob från 104 till 110/116. Men ibland känner jag att jag vill sy något till mig själv också. Då är välbeprövade mönster perfekt- något snabbt och enkelt, som inte krånglar, som leggings med tre sömmar, resårkanal i midjan och enkla fållar i bensluten. Det är min melodi.

 
Tyget har jag köpt på Syfestivalen i våras.  Tror att det var Sydilla som hade denna roliga jeanstrikå som ser ut som lappade jeans. Helt underbart skön kvalitet, känns som viscose. Nya favvoplagget i höst, som invigdes på kalas förra helgen, men då hade jag varken hunnit fålla bensluten eller sy resårkanal. Med en tunika över var det min lilla hemlighet. För övrigt körde jag fuskvarianten av resårkanal som jag en gång lärt från Gekkos blogg. Man viker tyget i kanalen så det blir tre lager tyg och syr en vanlig overlocksöm nästan hela vägen runt. Trär i resåren och syr ihop den innan man syr igen hålet. Svårt att förklara, men superenkelt att sy.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: