SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Jeans med problem

Kategori: barnkläder

 
 
Dessa byxor har gett mig många grå hår. Jag har velat prova mönstret från förra höstens Ottobre hur länge som helst.  Så en dag när jag rensade bland diverse kläder slog det mig att de där jeansen från stora varuhuset jag köpte på vinst och förlust till pappan, som inte passade och alltså inte använts en enda gång, de kunde ju bli nya byxor till lillebror. Sagt och gjort.  Mönstret ritades och tyg klipptes.  Sömnaden påbörjades också och det var nu allt började gå väldigt snett.  Jag tillbringade en hel fredagskväll med att försöka sy stickningen på bakbyxan.  Varje gång gick det bra en bit för att sedan bli hoppstygn efter hoppstygn.  Det slutade med att jag lämnade syrummet väldigt frustrerad. Nästa gång kom jag fram till att jag helt enkelt fick nöja mig med att sy stickningarna på min vanliga symaskin. Då flöt allt på bra tills jag skulle sy linningen. Att jag lyckades få det fel så många gånger är ett konststycke i sig själv.  En gång lyckades jag sy fast resåren samtidigt som jag sydde utsidan av linningen.  Ett par gånger fick jag sprätta för att resåren var för lång och en gång sprack kombinationssömmen i resåren så det var bara att sprätta och klippa ny resår.  När jag var klar kom jag på att jag inte sytt fast någon namnlapp så den fick jag sy för hand på ena bakfickan. Usch,  ärligt talat är jag fortfarande trött på dessa byxor, men lilleman tycks iaf gilla dem.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: