SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Fyra baströjor

Kategori: barnkläder

 
 
Lillebror har nu fått ytterligare påfyllning av tröjor i garderoben.  Alla sydda efter favoritmönstret Little Lamb och med turkos tråd i overlocken.  När jag klippte till dessa tröjor blev jag uppmärksam på hur färgfixerad jag är och detta är inte ens alla tyg jag har hemma med turkost. Det blir förstås enklare att matcha så här men lite långtråkigt tycker jag allt det är.  När jag köper mer tyg till lillebror får jag tänka på att variera färgvalet mer. 
 
 
För att få lite variation sydde jag vanlig mudd i halsen på två av tröjorna och de andra två bandkantade jag. Alla halsavslut gjordes efter att tröjorna sytts ihop.  Till nästa gång ska jag tänka på att sätta sömmen vid tröjans axelsöm för att få till det snyggare. Alltid något som kan förbättras, men jag är ändå rätt nöjd med att ha färdigställt fyra tröjor på samma gång.  Det kan verka banalt för er andra, men jag har en benägenhet att inte komma till avslut och samla på mig påbörjade projekt.  Det har dock blivit bättre på sistone tycker jag.  Det kan ju bero på att jag inte tar mig vatten över huvudet och börjar inse på vilken nivå min förmåga ligger eller så kan man se det som att jag kör safe och inte utmanar mig själv så mycket längre. I vilket fall så resulterar det i färre ufo och det är ju bra. 
 
Bjuder på en bild på lillebror iförd kläder till dagisfotograferingen.  Byxorna på bilden har jag också sytt men dem berättar jag mer om en annan gång. 
 
 
 

Kommentarer

  • Helena, Craft and Creativity säger:

    Vilken fin tröja och vilken härligt glad & söt liten kille! :)

    2013-10-21 | 14:30:26
    Bloggadress: http://craftandcreativity.com/blog
  • Mika säger:

    Tack! Ja, just den tröjan är nog favoriten här hemma just nu- den tycks bara gå runt, runt i tvättcykeln.

    2013-10-21 | 22:56:46
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se

Kommentera inlägget här: