SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Men mamma, du virkar ju bara hela tiden nu...

Kategori: stickat och virkat

säger ena storebrodern. Men det gör jag ju faktiskt inte - jag gör ju en massa andra saker: tar hand om disk och tvätt och handlar och sådant där vuxengöra. Till saken hör att han väntar på en "sysak" som är halvfärdig och han har väntat ganska tålmodigt en längre tid medan den andra tvillingbrodern redan fått sin grej. Men idag ska jag försöka sy klart den. Vad det är får ni veta i nästa inlägg. Lite hemligheter får man väl ha?



Hösten och kylan har kommit och med den min virklängtan så nu virkar jag mö(a)ssor. Den här hattmössan har jag virkat till mig själv (för ovanlighetens skull). Jag gillar att den är klockformad och att nederkanten blir som ett litet brätte, den är liksom som ett mellanting mellan en hatt och en mössa. Jag har virkat i dubbelt garn, röd merinomix från Schoeller Stahl. Mönstret kommer från Allt om Handarbete 11/07, men som vanligt har jag modifierat det lite.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: