SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Virkad nalle. Med kunglig påbrå.

Kategori: leksaker

 
En av de bloggar jag ofta tittar in hos är Kungen & Majkis. Där fann jag för lite sen en helt bedårande virkad nalle. Med mönster. Tack!
 
 Det känns extra bra att nalle inte bara är otroligt söt utan också är helt i återbrukat material. Jag har virkat den i loppisköpt garn och likaså är broderigarnet inköpt på loppis. Stoppningen kommer från en kasserad kudde.
 
Min version är kanske inte helt identisk med orginalet; på sina ställen fick jag inte ihop mönstret utan virkade lite som jag kände passade och ingen snygg köpenos hade jag heller utan den blev broderad istället. Och så sa ena storebrorsan att han tyckte att det behövdes beiga prickar på nalles händer också så det fick det bli. Lillebror bestämde långt innan han var klar att det var hans nalle. Så jag får väl virka en till. Till mig.
 
Ja, jag var bara tvungen att ta ett kungligt foto med nalle på burken också. Har man kunglig påbrå så har man.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: