SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Omsytt

Kategori: återbruk

Fortsätter med lite återbruk. Har försökt köra 1+1+1 nu ett tag, alltså en lagning, ett omsytt plagg och ett nysytt plagg. Det känns inte så övermäktigt då att ta itu med lagningshögen när man vet att man får sy lite roligare saker som belöning. Så efter att ha lagat bägge de stora killarnas one-piece:ar, en tröja och ett par byxor är jag nu förtjänt av att sy om lite.
 
Tog tag i en tunika i tältmodell, verkligen hur stor som helst till mig. Jag fattar inte riktigt hur jag tänkte när jag köpte den, men så har den inte blivit mycket använd heller. Sydde först in den på känn med raksöm på den vanliga maskinen. Fegade lite och klippte inte först och kunde på så vis sprätta och justera så det blev exakt så som jag ville. Sen körde jag rent sömmarna med overlocken. Hade en förebild när jag höll på, men den är i mobilen och hur jag än gör får jag inte till det med uppladdningen av bilden så ni får hålla till godo med bilden på det färdiga resultatet.
 
Sen har jag rensat tvilling nummer tvås garderob och där fanns ju såklart en del värt att sy om. En t-shirt, som enligt min mening, aldrig borde ha blivit något annat än en mössa.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: