SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Svala haremsbyxor

Kategori: vuxenkläder

 
 
Kände att jag behövde fylla på med lite svalare byxor nu när värmen kommer. Tog ett vävt, tunt och stretchigt tyg som tjänstgjort som hyllvärmare ett bra tag. Mönstret gjorde jag själv efter den här beskrivningen gjord av superduktiga och kreativa Anna. Tack Anna för att du delar med dig så frikostigt av dina kunskaper!
 
Det färdiga mönstret kan läggas mot vikt kant både i sidan och mitt fram/bak. Det går också att dela mönstret på valfritt ställe; det gjorde jag. Jag valde att inte ha några sömmar mitt fram eller bak och inte heller i sidorna(la mönsterdelarna mot vikt kant) utan de fyra sömmarna går från ungefär mitt på benet upptill och svänger in mot innerben-/grensömmen för att gå ihop ungefär 7 cm ovanför resårkanalen i benen. Även i midjan har jag sytt en resårkanal som ett separat stycke och där valde jag att sy stickningar för att resåren inte ska kunna vrida sig och bli obekväm.
 
Byxorna är verkligen supersköna på och sådär underbart svala en varm dag som denna. Sen gör det ju inget att de är torra typ en kvart efter tvätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: