SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Färgterapi

Kategori: vuxenkläder

 
Jag hade ett par helt vanliga beige shorts, som jag inte gillade värst mycket.  Dessutom hade de en del fläckar som inte gått bort i tvätten.  Jag bestämde mig för att ge dem en ny chans genom att färga dem med Palett textil sprayfärg från Panduro. Den finns i många härliga färgnyanser. Jag valde att använda mig av fyra olika färger som gradvis övergår i varandra.  
 
Det är enkelt att använda sprayfärg, men det man behöver tänka på är att täcka ytan under plagget och runt om med plast. Om det går är det bra att vara utomhus. Jag var på altanen.  När jag sprayat framsidan av shortsen vände jag dem försiktigt om och lade baksidan uppåt. När jag kände mig nöjd med resultatet hängde jag ut shortsen på tork på tvättlinan.  Det jag inte tänkte på var att de lovat regn under natten och en del av färgen regnade bort medan annan färg rann ner i fel färgfält och skapade en sorts batikkänsla över shortsen.   Jag valde efter viss tvekan ändå att inte göra om färgningen utan fixerade färgen med strykjärn.  Nu när jag ser dem på bild såhär är jag glad över att jag inte började mixtra mer. De ser riktigt somriga ut nu. Ett satinband i en härlig lila nyans fullbordar sommarkänslan. Tänk er dessa med ett vitt linne en varm dag. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: