SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Snygga bilar

Kategori: barnkläder

Även jag har köpt en bit av Stoff&stils fina fotoprint med bilar. Så roligt att de tar fram lite "killiga" tyger som inte är för barnsliga.  Jag har faktiskt köpt mig en bit av det senaste med rymden också som jag tror kommer bli uppskattat av lillebror. Biltyget matchade jag med enfärgad svart jersey den här gången,  men jag har sett snygga matchningar med bl.a. turkosa stjärnor och eftersom jag är barnsligt förtjust i turkost är det är inte omöjligt att det kan bli någon sådan variant framöver. 
 
 
Jag gillar raglantröjor och har sytt många Little Lamb till lillebror men den här gången prövade jag Fall basic ur senaste barnottobre, dels för att jag var tvungen att gå upp en storlek och dels för att jag ville testa något nytt.  Gjorde vanliga ärmmuddar då jag inte gillar utseendet på de fållade. Men  är inte helt nöjd med passformen, bl.a. tycker jag den är något tightare än Little Lamb och när jag la mönstren ovanpå varandra såg jag att det bara skiljde någon ynka cm i längden på livet. Just det långa livet tyckte jag om med Little Lamb eftersom lillebror har lång överkropp. Nåja blir till att rita av Little Lamb i storleken större till nästa tröja. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: