SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Höstens första

Kategori: barnkläder

 
 
Nu äntligen har jag börjat på lillebrors höstgarderob. Fick bli en testbyxa av chillax från vårnumret av Ottobre. Den är rätt smal, framförallt nertill i benen. Jag valde att göra byxan med lite generösare vidd genom att använda linjerna till storleken större när jag ritade av mönstret. Nu sitter den perfekt på lillebror och han har några centimeters växtmån så jag kanske rentav måste gå upp en storlek till i vinter. Jo, för det är så jag tänkt att byxorna är perfekta under overallen i vinter.  Eftersom benen är så smala åker de inte så lätt upp när nästa lager kläs på. Fast jag tänker mig att jag ska sy dem i merinoull framöver. Nu blev det ett test i en stuv bomullsinterlock från Jny Design och ficktyg och mudd ytterligare stuvar från mitt lager. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: