SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Simone + Nonno = sant

Kategori: vuxenkläder

Japp, även jag har fallit offer för boken. I fb-gruppen Vi Sytokiga fick jag först nys om en ny svensk bok med mönster för kvinnor och blev nyfiken. Mitt bibliotek höll precis på att köpa in den så jag behövde inte vänta så värst länge innan jag kunde hålla den i mina händer. Och ja, den är bra, riktigt bra! Faktiskt så pass att jag numera äger ett eget exemplar av den. Men den här toppen klippte och sydde jag från mitt låneex. Jag valde mönstret Simone som är figurnära och Nonnotyget köptes på Syfestivalen för att bli något somrigt till mig. Faktiskt köpte jag för ovanlighetens skull väldigt mycket tyg till mig själv på syfestivalen i februari. Barnen har jag redan så mycket tyger till så det var nästintill överflödigt att köpa mer till dem. Tillbaka till toppen: jag tänkte mig den och en jeanskjol eller kanske ett par shorts. Men tills värmen kommer får jag nöja mig med vanliga jeans till och det är ju inte så dumt det heller.
 

Kommentarer

  • Anna säger:

    Trillade in här och kollade runt. Vilket läckert tyg. Jag är helt tokig i mormorsrutor och detta tyg var ju helt underbart.
    Ha en fin vecka.

    2015-07-13 | 00:38:22

Kommentera inlägget här: