SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Av en knapp

Kategori: återbruk

 
För rätt länge sedan, innan min faster flyttade till Kroatien, gav hon mig en del tyger och annat syrelaterat, som hon inte kunde ta med sig. Bland allt fanns en ensam knapp, som jag tror är i porslin. Den var väldigt vacker, men vad gör man med en enda knapp? Länge låg den orörd i knappburken tills jag rotade efter knappar till lillebrors linnebyxor och hittade den igen. Nu såg jag genast att den måste få bli en ring. Sagt och gjort - ringstomme och smyckestråd inhandlades i den lokala pysselbutiken och så satte jag igång. Eftersom knappen är undersydd, blev den lite rickig med bara smycketråden så jag fäste den med lite superlim också. Voíla - en unik ring som inte tog mer än 10 minuter att göra! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • maria syr och så vidare säger:

    Jättefin! Och roligt att knappen har en liten historia!

    Svar: Tack! Just historian bakom tycker jag också gör ringen väldigt speciell. Men gud så roligt, jag var precis inne hos dig och kollade in din snygga kofta och samtidigt har du hunnit kommentera här inne.
    Mikaela Gottfridsson

    2012-06-27 | 20:31:36
    Bloggadress: http://mariasyr.blogspot.com
  • maria syr och så vidare säger:

    Nämen, nu tror jag bestämt att vi är inne på varandra bloggar och kommenterar samtidigt! Jag lyckades också göra olika stora ärmar på koftan men den tredje ärmen blev till slut lika stor som den första :)

    Svar: Ja, det är just det som jag inte har orkat ta tag i än... Har inte kollat vilken av dem som har fel masktäthet och vilken som ska behållas. Jag har lite andra ufon liggandes som också skulle avslutas
    Mikaela Gottfridsson

    2012-06-27 | 20:34:28
    Bloggadress: http://mariasyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här: