SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Hej uggla tjena moss, kom hit en stund till oss!

Kategori: stickat och virkat

 
Kan ni också fortfarande sjunga sången till Fablernas värld efter alla dessa år? Ja, det är konstigt hur somliga saker liksom etsar sig in i ens minne medan annat försvinner med en gång. Minns du t.ex. vad du åt förra onsdagen? Nej, inte jag heller. Men ugglor ska ju vara kloka och ha bra minne. Just den här lille krabaten har nu flyttat in i lillebrors rum och sitter lugnt på hans nattlampa och plirar ut över rummet.
 
För ett litet tag sen sprang jag på en liten bok med beskrivningar på olika gosedjur på loppis och den fick såklart följa med hem. I boken, som är en extrabilaga till en handarbetstidning, fanns både virkade, stickade och sydda gosisar. Den virkade ugglan är det första jag gör ur boken, men där fanns mycket annat sött. Kroppen virkades enligt beskrivningen, men alla detaljer skulle sys. Det ville inte jag göra så jag virkade vingar, ögon, näbb och klor efter eget huvud. Allt garn utom det oranga är också de loppisfynd. De svarta knapparna till ögonen är ur knappburken och fyllningen kommer från en kasserad kudde.
 
 
 
 

Kommentarer

  • maria syr och så vidare säger:

    Vilken söt liten uggla! Gillar verkligen de utstickande ögonen!

    Svar: Tack! Javisst är han otroligt söt och lättvirkad dessutom.
    Mikaela Gottfridsson

    2012-08-01 | 10:24:11
    Bloggadress: http://mariasyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här: