SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

För mitt dåliga samvetes skull

Kategori: återbruk

 
Den här veckan har mestadels tillbringats på havet. Vi har latat oss, solat och badat hela dagarna, till och med en sån badkruka som jag har varit tvungen att bada för att få svalka. Härligt!
 
Innan vi åkte iväg gick jag genom att-laga-högen och betade av en hel del. Så skönt att äntligen få det gjort! Det lindrade mitt dåliga samvete och på kort tid hade jag avverkat tiotalet plagg. Mestadels var det storebrorsornas badshorts som behövde sys, där låg säkert en 6-7 par som spräckts i grensömmen. Långt ner i högen hittade jag ett par velourbyxor som jag någon gång klippt av benen på för att använda till något annat. Byxorna har varit urvuxna på längden sen hur länge som helst, men nu kom jag på tanken att de kanske skulle kunna passa lillebror som shorts istället. En snabb provning visade att jag hade rätt. Jag rundade av benen lite vid sidsömmen. Som tack för hjälpen fick jag en bit svartvitrandig muddväv när jag hälpte en arbetskamrat att laga hennes tröja som behövde nya ärmmuddar. Den passade perfekt nu som avslut på byxbenen. Vek den dubbel och sydde fast den. Tada! Lillebror fick snabbt och enkelt ett par nya shorts. Återbruk när det är som bäst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: