SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

På hal is

Kategori: pyssel

Nu har ungefär en tredjedel av februari månad gått och tyglagret har väl inte minskat sådär värst mycket, men å andra sidan har det ju inte ökat heller. Min sytid har, som väntat, varit minimal. Förra helgen spenderade hela familjen tillsammans med mina föräldrar och mina två bröder och den enes familj på Lalandia. Mycket bad och lek - helt fantastiskt roligt, men väl hemkomna tog tröttheten över.

Under veckan har det tyvärr inte heller blivit sådär värst mycket skapande, men i onsdags var jag bara tvungen att sätta mig en liten stund framför symaskinen hur trött jag än var. På torsdagen skulle nämligen tvillingarna åka skridskor med skolan och deras mormor berättade för dem på onsdagseftermiddagen om ett slags skridskoskydd som jag hade på mina skridskor. Skydden sattes över skenan när man åkt klart, sen man torkat bort den värsta isen och skyddade både skridskorna från märken och rispor och skenorna från att rosta. Killarna blev eld och lågor, sådana skydd kan du väl sy till oss mamma? Inte kan en mamma väl neka dem det?

Således letade jag upp lite fleece som låg i lådan hemma, mätte lite på skenorna och klippte till fyra rektangulära bitar. Bitarna vek jag på mitten och sydde kortsidorna. På ena kortsidan lämnade jag en bit längst upp från viket osydd. Sedan vek jag ned ungefär 1½ cm runtom överkanten och sydde en kanal. I med lite resår och så var skridskoskydden klara. Hur enkelt som helst!




Kommentarer

  • Jenny säger:

    Svar: Jo man får ju tänka att det blir någonting fint av det så går det bra :) Smart med skridskoskydd!

    2012-02-10 | 16:01:33
    Bloggadress: http://mandisochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här: