SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Sköna sommar

Kategori: svammel

 
Jag har redan jobbat några dagar nu och det känns långt till nästa semester MEN jag har bestämt att sommaren inte är över än. Sommar för mig när vi fikar ute på nybakat och egenlagad röda vinbärssaft. När barnen cyklar gatan upp och ned för att sedan svalka sig i vattenspridaren eller efter en kort tur i bilen kanske rent av i havet.  Sommar är när vi åker ut med båten i några dagar och bara är.
 
Sommaren kan också vara en tid för spontan kreativitet. Som när en kartong jag använt till förvaring för papper och lästa tidningar innan de återvinns råkade åka med tidningarna ut. Ny tidningsförvaring blev en gammal fryskorg. Jag hittade den ute i förrådet där den användes till att förvara diverse barnprylar. Lite svinto och vatten så var den genast mycket fräschare, men det saknades något att bära korgen med. Ett gammalt bälte fick duga. Tada!
 

Kommentarer

  • maria syr och så vidare säger:

    Bra idé och väldigt fin!

    Svar: Tack! Man tager vad man haver som Kajsa Warg sa.
    Mikaela Gottfridsson

    2012-08-18 | 09:16:38
    Bloggadress: http://mariasyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här: