SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Täck en fläck

Kategori: lappa och laga

Jag vet inte hur ni andra har det, men hemma hos oss brukar det av en eller annan orsak dyka upp fläckar på barnens kläder som vägrar försvinna efter tvätt. Vad ska man göra när fläckarna inte försvinner trots tvätt och diverse olika fläckbehandlingar? Kasta kläderna? Ja, jag kan erkänna att jag slängt flertalet plagg med envisa fläckar tills det slog mig att jag ju kunde trolla bort fläckarna genom att täcka över dem med applikationer. Således min version av täck en fläck på en högst ordinär Lindexbody. Min inspiration kom från As mönstret på vaxduken jag köpte för ett tag sen och som omvandlats till både haklappar och matmatta.





Den "nya" bodyn hade A på till dagis idag och i eftermiddags när jag hämtade honom prydde nya fläckar bodyn...Hopplöst fall eller ska jag se det hela som en kreativ utmaning och fortsätta att fylla bodyn?

Kommentarer

  • Myssel säger:

    Det blir lager-på-lager av applikationer till slut :)

    2011-05-10 | 10:39:09
    Bloggadress: http://myssel.blogspot.com
  • Mia säger:

    Haha :-D Ja, det kan det ju bli. Jag hade tur och fläckarna försvann i tvätten, men istället har ett litet, litet hål dykt upp precis i nederkanten av den stora sköldpaddans satängsöm. Funderar på ännu en applikation, eller finns det något smartare alternativ?

    2011-05-22 | 21:57:18
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: