SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Virkad bolero

Kategori: stickat och virkat

Som jag nämnde i början av semestern hade jag lite olika alster som blivit liggandes av en eller annan anledning och som jag tänkte ta itu med efterhand. Först färdig är en virkad bolero till mig själv. Jag tror att jag började på den någon gång i mars eller april, men sen blev den bara liggande. Garnet är ett s.k. tweedgarn med noppor i. Från början var garnet en virkad kjol, som inte användes längre pga. att jag tyckte att den var opassande kort till och med med leggings under. Alltså repades kjolen upp och jag hittade ett lämpligt nytt projekt för garnet på Drops hemsida. Det roliga med boleron är muscherna, som livar upp intrycket och den fina snäckkanten, som jag definitivt kommer att använda mig av fler gånger.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: