SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Ufo och ny bekantskap

Kategori: barnkläder

Mera från att-göra-högen som färdats. En överdragsbyxa som väntat väldigt länge på att jag skulle sticka ned benresåren. Det var ju snabbt gjort. Det är tur att man tar i lite extra i storlekarna när man klipper till för de här byxorna påbörjade jag för ca 1 ½ år sen ;-) Mönstret är en version av mitt eget "Emilbyxmönster" och så la jag till revären eftersom byxan ska gå utanpå andra byxor. Det blev snyggt med passpoaler till och så är ju reflexer bra att ha i höstmörkret. Bävernylon och passpoaler från Stoff och Stil.



När maskinen ändå var trädd med blått passade jag på att fålla upp två par av de stora killarnas joggingbyxor som blivit för korta i benen och som nu istället blev mysiga långshorts. På någon blogg, jag minns tyvärr inte vilken, hade jag nyligen läst ett inlägg om hur man kan fästa omvänd täcksöm. Det är ju egentligen ingen nyhet för de flesta, men av någon anledningen så har jag på de två år jag haft min Quantomlock inte sytt en enda omvänd täcksöm. Nu ville prova att sy den och fållningen var ett utmärkt testobjekt. Det blev ju hur snyggt som helst!

EDIT: Hittade bloggen av en händelse när jag surfade runt lite på måfå: Nyfiqen .Tack för tipset!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: