SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Rysligt roligt

Kategori: pyssel


Storebröderna och jag har pysslat lite...



Tillsammans har vi pärlat lite olika skrämmande figurer. Vilken fantasi de har! De tyckte att det var så roligt att pärla att jag nästan inte fick stopp på dem, så det var inga problem att få ihop de tio kortdekorationerna. Vi valde enkla former så att figurerna säkert skulle hålla ihop då de skulle skickas med post som inbjudningar till vår Halloweenfest. De enkla korten är av lite tjockare papperskvalitet som bokhandeln hade i färdigt format. Själva texten har jag sen skrivit med silverpenna och en bokstavsmall som jag fått ihop med en märkpenna till kläder.

Så rysligt roligt att pyssla med storebröderna igen! Det har varit på tok för lite pysslande på sistone, men tyvärr är det inte så enkelt att pyssla med två sjuåringar och samtidigt sysselsätta lillebror. Får framöver försöka avsätta mer tid åt detta när pappan är hemma och kan leka med lille A. Sen tog det ganska lång tid att med hjälp av mallen skriva alla inbjudningskorten och det blev lite tråkigt på slutet...

Nu har jag "bara" fem utstyrslar att fixa med till festen. Pappans verkar inte kräva så mycket sömnad, några snabba klipp med saxen räcker. Vad gäller storebrorsornas så har de masker klara (födelsedagspresenter). Resten av deras kläder har jag tänkt ska vara användbara även till vardags efter festen. Alltså typ någon enkel byxa och tröja. Till mig och lillebror var det svårare men, nu tror jag att jag kommit på något. Inget rysligt utan mera tema skönheten och odjuret.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: