SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Syskonmatchad omlottröja till lillkillen

Kategori: till bebis


När jag klippte till tvillingarnas tröjor i döskalletyget kunde jag inte låta bli att även klippa till en omlottröja till A för det är så kul med syskonmatchade plagg. A fick vita kantband för en lite "mjukare" framtoning av det tuffa tyget. Den syddes samtidigt som de andra två tröjorna strax före jul så det är gammal obloggad skåpmat. Tröjan är i stl. 56, mönstret ur Ottobre 6/2007, men jag tror att jag tog till lite extra sömsmån i nederkant och ärmar så den passar faktiskt fortfarande trots att lilleman vuxit rejält. Jag kan inte påstå att den blivit sådär jättemycket använd, mycket pga att det är så opraktiskt med tröjor som glider upp ur byxlinningen och glipar på en liten kille som mest vill bli buren. Svårt att fota en tremånaders bebis, vilket torde framgå av denna lilla bildserie...







Kommentarer

  • Marina säger:

    va stor han blivit! åhh va jag längtar till lördag då jag får gosa lite...

    tuff han blev i sin döskalletröja!

    Kram "faster"

    2010-03-10 | 10:57:57
  • Mari säger:

    Hej, vad söt han är och vilket härligt leende.

    Har du hunnit sy något av jeanstrikåtyget ?

    Förstår att du har fullt upp ...

    Ha det så gott / Mari Sysidan

    2010-03-19 | 15:45:57
    Bloggadress: http://www.wimsankids.blogspot.com

Kommentera inlägget här: