SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Tårtkalas

Kategori: leksaker

...varje dag kan en liten tjej ha med dessa virkade bakverk.





Hennes mamma såg bakverken jag virkat till barnens kusin, lilla H, och blev genast stormförtjust i kanelbullarna. Lilla Hs mamma frågade om jag ville virka några som de kunde ge i 1-års present och det ville jag så klart. Vid frågetillfället låg födelsedagen flera månader iväg, men med lillkillens dop samma vecka blev det ändå lite snärjigt på slutet. Två stycken kanelbullar lyckades jag emellertid få färdigt i tid. Men fyller man år så måste man ju ha tårta också och därför skickade jag även med en miniprinsesstårta som fanns färdig här hemma. Både bullar och tårta är helt kalorifria, tuggvänliga och tvättbara.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: