SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Dinomössor

Kategori: barnkläder





L agerar modell sittandes i tv-soffan för mössorna med dinosaurieapplikation som jag sydde förra veckan när vi låg sjuka. Han har varit hemma här två dagar nu och blir väl hemma ytterligare minst några dagar till efter att ha opererat bort mandlarna. Min förhoppning är att jag ska kunna sno åt mig lite sytid och knåpa lite på Emilbyxorna och nya fleecejackor mellan varven men vi får väl se hur det går...:-)

Har använt mig av ett mönster ur Ottobre 1/2007? som legat urklippt sen i våras, i vart fall kommer mönstret från den allra första Ottobretidningen jag köpte.  Mössorna är tänkta att funka som "tunnmössor" nu innan den riktiga kylan slår till, men varken killarna eller jag är hundraprocentigt nöjda med resultatet så det får väl bli några till. Jag tycker modellen är lite för fyrkantig och att den borde gå ner lite längre över öronen, killarna hade gärna sett en hel dinosaurie istället för bara ett huvud.

Till bägge mössorna har jag använt mig av randig trikå från E-slöjd. Toppenmjuk och skön utan att var för tjock. Applikationerna har jag ritat av från en pysselbok och sedan förändrat och anpassat för att få dem så som jag ville. De är sydda av muddväv från Stoff & Stil. För att försäkra mig om att de inte skulle dra sig använde jag mig av både hifix och totally stable. Istället för satängsöm som bara skulle bli klumpigt på ett så litet motiv använde jag mig av förstärkt raksöm när jag sydde fast applikationerna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: