SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Minimini

Kategori: stickat och virkat



Hos Crochetra hittade jag en översättning av den engelska beskrivningen på virkade babyconverse. Grymt söta så jag kunde förstås inte låta bli att virka ett par av lite restgarn från den virkade filten. Den engelska beskrivningen har jag haft  sedan länge, men ändå inte kommit mig för att virka skorna förrän nu. Det var väligt mycket enklare att istället för att behöva sitta och översätta allt själv bara följa Crochetras översättning. Trots det tog det mig nästan en hel kväll att virka skorna. Inga hastighetsrekord satta här alltså :-) H har önskat sig ett par likadana, fast större! Vi får väl se om jag lyckas göra om mönstret i stl 32...

Kommentarer

  • Vindling säger:

    Jättesöta!

    2009-11-04 | 14:11:53
    Bloggadress: http://vindlingar.blogspot.com
  • aYeliqa säger:

    De blev ju hur söta som helst! Det blir lite av en utmaning att få dom i stl 32 :)

    2009-11-06 | 16:14:50
    Bloggadress: http://tokigtalikt.blogspot.com
  • Mia säger:

    Tack! Ja, vi får väl se hur det går med de större skorna, kanske om jag får tag på något grovt garn och sen gör den större storleken enligt beskrivningen...

    2009-11-09 | 09:27:19
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • lisa bratt säger:

    vad kan man få tag på det mönstert som finns på bilden jag skulle vara tacksamm om jag kunde få det mönstert skulle jag bli glad mvh lisa bratt

    2010-12-10 | 09:46:37

Kommentera inlägget här: