SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Misse nr 2

Kategori: leksaker



Jag har virkat en "tax-gris-katt" till L. Han var besviken över att kusinen fick Misse nr 1 så jag fick lova dyrt och heligt att virka en ny till honom som naturligtvis måste ha namnet Misse 2.

Jag hade förstås inte vitt garn så det räckte till en till så det fick bli en mörkgrå katt istället. Det har tagit lite tid, ALLDELES för lång tid enligt L som ena dagen frågade: "hur lång tid det skulle ta att virka en sådan där katt för någon som virkar jätteofta". Tja, vad ska man svara på det? ;-) I ärlighetens namn har jag ägnat mig åt en hel del annat emellan så jag förstår om han tycker det dröjt länge.  Jag använde dubbelt garn  den här gången och jag tycker faktiskt att den ser något lite mera kattlik ut, men helt nöjd är jag inte. Jag kommer dock att virka ännu en eftersom även H beställt en egen kattunge. Kanske justerar jag lite något på den.

Kommentarer

  • áYeliqa säger:

    Ja hur lång tid kan det egentligen ta för en van vikrare att virka en katt? :D Den blev jättefin och jag förstår att även H har lagt in en beställning:)

    2009-06-29 | 21:53:00
    Bloggadress: http://tokigtalikt.blogspot.com
  • Mia säger:

    Ja, det kan man ju undra... :-D Förhoppningsvis behöver inte H vänta riktigt lika länge även om jag har en hel del annat på g samtidigt nu... Ja, fin och fin vet jag inte, men huvudsaken är att barnen gillar katterna ;-)

    2009-06-30 | 08:59:21
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: