SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Utmärkelser och sista paret ut

Kategori: barnkläder



Denna fick jag för ett tag sen av Frida på LillDraken .




Den här har jag fått av Caroline på Allt kreativt. (hon är också tvillingmamma till två killar)

Tusen tack bägge två! Jag är rörd. Ni anar inte hur mycket detta betyder för mig!

När man mottar utmärkelser så här hör det till att man skickar dem vidare för att glädja och kanske peppa andra sybloggerskor, men jag har svårt att välja, det är så många jag gillar, så jag väljer att inte skicka vidare utmärkelserna till några speciella bloggar den här gången, utan ALLA på min länklista och ALLA som jag tittar in hos (alldeles för ofta och för länge) :

NI ÄR ALLA FANTASTISKA INSPIRATIONSKÄLLOR! TACK FÖR ATT NI DELAR MED ER AV ERA TIPS, TUTORIALS OCH BILDER PÅ DET NI SYR!






Detta är sista paret ut (iaf på ett litet tag framöver) av en serie byxor alla sydda efter Åsa Lennartssons "Sy kläder i mjuka tyger". De är sydda av ett par av mina gamla jeans, men jeansen var lite för smala för mönstret så jag fick lov att chansa och göra dem lite smalare upptill. Jag klippte inte sönder byxorna helt utan använde mig av de redan befintliga sömmarna, vilket gjorde benen härligt pösiga nedtill, och jag behövde bara sy en(1)! söm i grenen. Svart muddväv från Stoff & Stil i midjan och benslut. Ett par riktigt snabba byxor, men de hamnade ofotade och obloggade längst in i garderoben efter att mannen och H dissat dem som för smala upptill. Men så beslöt jag mig för att ta fram dem en dag  i veckan när vi var hemma och lät L prova dem och han gillade dem, kallar dem för dansbyxor för de är så mjuka och sköna.

   





Här försöker L göra samma sak som jag gör bakom kameran (alla knep är tillåtna för att få sjuka och ovilliga barn att posera ;-)

Kommentarer

  • Jeanna säger:

    Vilka fina utmärkelser! :o) Grattis Mia!

    2009-02-02 | 09:09:37
  • Mia säger:

    Tusen tack!

    2009-02-03 | 08:25:47
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: