SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Tråksömnad

Kategori: svammel

Jag har inget att visa upp på bloggen. Det enda jag hann sy förra veckan var gardiner- så tråkigt!!!! Men det är kul när gardiner väl är på plats. Och igår när jag hade tänkt avsluta några mindre projekt så blev jag istället tvungen att laga tre (!!!) par termobyxor, som H spräckt i grenen, varav två av dem igår på dagis, pga att han aldrig har dem "som farfar", dvs. uppe vid naveln, utan istället envisas med att ha dem nere under magen. Det hela resulterar i ett rejält häng där bak och att grenen förflyttas till knähöjd = inget vidare rörelsevidd för en kille som fortfarande springer runt, klättrar och hoppar omkring (och i) överallt. Det blev till att sitta och handsy byxorna -grrr inget roligt alls! - och nu har han fått lova att han ska ha åtminstone termobyxorna i navelhöjd.

I övrigt trånar jag efter en overlock, men känner att jag får vänta med inköp ett litet tag till....kan bli en bra födelsedagspresent till mig själv kanske? :-D Är egentligen intresserad av Janomes enklaste, men det finns ingen återförsäljare här i närheten, så det blir väl som när jag skulle ha Easy Jeansen - det hela slutade med att jag köpte en Husqvarna Emerald 183 istället eftersom vi har en Husqvarnabutik här i stan. Är nöjd med den maskinen fast jag tycker att den kan vara lite väl högljudd ibland och Janome ska ju vara "tystgående".   Annars är jag inte så märkesfixerad, förutom att det ju ska vara ett känt märke och inget "noname" . Tycker det verkar som om alla overlockägare är så nöjda med sina maskiner oavsett märke så jag känner att det är lite svårt att välja. Är det någon som har erfarenhet av Janomes eller Husqvarnas(som de ju inte tillverkar själva) overlock så får ni gärna dela med er!

På lördag bär det eventuellt av till Malmö för en första "hundtitt" - vi ska träffa kennelägarna och dessutom se så att jag verkligen tål hundarna (vilket jag hoppas! annars får jag nog flytta ut i garaget för barnen). Jag har dessutom blivit lovad en snabb vända på Stoff & Stil. Hur det nu ska gå till? ;-) Aldrig att jag varit där inne kortare tid än 2 timmar, men med man och barn väntandes så får jag väl göra så gott jag kan....tänkte skicka in dem på BRL under tiden, men det ger ju bara en kortvarig respit.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jag beställde från Skövde symaskiner, snabb leverans. En Janome 644 har jag. Har inte hunnit sy så mycket med den än men det går bra än så länge i alla fall! Inget krångel trots att jag är nybörjare på overlock.

    2009-02-18 | 09:22:09
    Bloggadress: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
  • Jeanna säger:

    Funderar ni på att skaffa hund? Vad kul! Vilken ras ska ni titta på i helgen?

    2009-02-18 | 14:38:41
    Bloggadress: http://jeannas.webblogg.se/
  • Marina säger:

    oj då är det redan dax för vovven, va mysigt!

    Hoppas vi kan ses snart!

    Kram

    2009-02-18 | 20:40:35
  • Mia säger:

    Maria: Tack för tipset! Har under gårdagen även kollat in Pffaf Coverstyle, vilket ska vara en overlock med täcksöm. Den blev jag genast supersugen på :)Vi får väl se hur det hela slutar...



    Jeanna och Marina: Ja, den första träffen är ju till för att vi överhuvudtaget ska få ställa oss i kö för en valp - ingen kull på g ännu, så det dröjer ett tag till... en bichon frisseé (ursäkta stavningen, men orkar inte kolla upp om den stämmer)- en sån liten vit sak, du vet som Tessan hade. De ska vara allergihundar, men det återstår som sagt att se. Saknar er Hasslöbor redan trots att det inte var så länge sen sist...och givetvis vore det roligt att träffa även dig Jeanna, även om du verkar ha ganska fullt upp nu för tiden ;-)

    2009-02-19 | 09:50:14
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: