SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Tänk positivt!

Kategori: svammel

Ibland känns det som om alla motgångar kommer samtidigt, då gäller det att se saken från den positiva sidan. Som i fredags när de inte hade något av det jag skulle ha i sybehörsaffären, då sa damen där: "men gud, så postiv du är!" - ja, inte kan man gräva ner sig för sådana petitesser, men den gångna veckan bjöd verkligen på en rad negativa händelser för min del.

För det första fick jag veta att jag inte får vara kvar på min arbetsplats längre. Vi har i närapå ett år varit sju personer på sex tjänster och det går ju inte i längden så nu med den kommande schemaändringen var det dax för omorganisation. Eftersom jag har kortast anställning är det jag som ryker. Min chef ringde mig två timmar före APT och meddelade detta som hon vetat om ett bra tag. Jag har fyra veckor kvar och sen får vi se, det troligaste är ju förstås att jag blir placerad någon annanstans inom kommunen.

Samma kväll kraschar mannens dator....nytt nätaggregat behövs. I lördags när vi är på väg till Malmö lägger bilen av...4 km hemifrån. Troligen en cell i batteriet som gått, men det kan även vara generatorn eller något annat dyrt. Vi fick lov att låna svärföräldrarnas bil och kom iväg två timmar senare igen. Vilket innebar att det inte blev något besök på Stoff & Stil. Som grädde på moset fick jag känningar av min allergi efter bara två timmar hos hunduppfödaren - så någon hund blir det inte för oss.

Under den gångna veckan har H tagit sönder tre par termobyxor, ett par fodrade galonbyxor, en jacka och två par vantar. L har "bara" dragkedjan på ett par termobyxor på sitt samvete.

Ja, för att se saken från den positiva sidan så går det mesta av barnens kläder att laga, det mesta är redan klart, sen är det ju inte så värst länge till som de behöver sina vinterkläder, så snart åker lite nya vårkläder fram. Hund får vi klara oss utan, eventuellt kan ju sköldpaddan få damsällskap istället. Det uteblivna besöket på Stoff & Stil sparade ju en del pengar och det som jag verkligen behöver får jag beställa istället, eller vänta ett litet tag med tills jag har tid att åka ner igen.

Bilen fixar mannen nu i veckan, vi klarar oss med min skrutt så länge. Det hade ju dessutom kunnat varit något mycket värre, eller så hade detta kunnat hända när vi varit längre hemifrån. Grejor till mannens dator är redan beställt och kommer denna veckan. Min chef ska ringa i eftermiddag och då har hon kanske redan något nytt ställe till mig, annars så löser sig säkert det också vad det lider....så jag deppar inte, men det är rätt skönt att få klaga lite ibland....:-)

Kommentarer

  • Marina säger:

    gud vilken otur ni haft! Men ändå kanske tur att du kände av allergin innan ni skaffat hund om man ska se positivt på saken..hehe

    Hanna har säkert plats för nåt djur till...=)

    ha det bra och hoppas allt ordnar sig framförallt med jobbet!!!

    många kramar

    2009-02-23 | 15:13:38
  • Jeanna säger:

    Instämmer med Marina; Vilken otur! Hoppas att allt löser sig och att du blir placerad på ett annat ställen inom kommunen där du kommer att trivas.

    2009-02-23 | 18:27:11
  • Mia säger:

    Tack för ert stöd! Jag är säker på att allt kommer att ordna sig till det bästa med både jobb och annat - det känns bara som om allt inte nödvändigtvis var tvunget att komma samtidigt.

    2009-02-24 | 14:31:10
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • Mamman pysslar säger:

    Du är duktig på att tänka positivt :)

    Och mönstret på mössan var ett virkmönster från början. Den boken är toppen! Enkla roliga saker båda att sticka, virka och bara pysslar ihop.



    Kram!

    2009-02-25 | 07:30:40
    Bloggadress: http://mammanpysslar.blogg.se/
  • Jeanna säger:

    Mmm...det är ju otur att allt ska komma samtidigt! :-S

    Men det kanske är sant som det sägs: "Misery loves company"... Lycka till i alla fall.

    2009-02-25 | 19:32:18
    Bloggadress: http://jeannas.webblogg.se/
  • áYeliqa säger:

    Oj vilken vecka ni har haft. Det är så typiskt att allt händer på en och samma gång. Hoppas att olyckstråden är bruten nu för er

    2009-03-11 | 21:27:11
    Bloggadress: http://tokigtalikt.blogspot.com
  • Josefin säger:

    Jag har utmanat dig!

    http://josefindesign.blogg.se/2009/march/utmaning-1.html

    /Josefin

    2009-03-13 | 20:04:05
    Bloggadress: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här: