SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Mobiler

Kategori: leksaker



L har varit sjuk mycket den här hösten, bl.a. hade han halsfluss runt månadsskiftet oktober/november. För att han skulle ha något att fördriva tiden med fick han titta i en gammal pysselbok "Skapande lek" och välja vad han ville göra ur den. Han valde garnbollar och när H kom hem från skolan ville han också göra en garnboll. Garnbollarna sydde jag sen ihop till en "maskis" och så gjorde jag och L ben av lite vit fleece. Några knappar fick bli ögon och andra användes när benen syddes fast. En mobilring utav trä låg i lådan hemma och som upphängning lite satinband och några träpärlor. Tyvärr hade jag inga mobilfjädrar hemma så i brist på det fick nylontråd funka, har beställt från Panduro men de var tyvärr slut även där och skulle inte komma förrän nästa år!!!! Nu hänger maskis ovanför skötbordet och lille A gillar den skapt. Om man puttar till den ligger han och följer den med blicken.



Ungefär samtidigt som den andra mobilen gjordes virkade jag den här lilla pippin. Mönstret till den hittade jag hos Attic24 via mönsterarkivet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: