SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Virkade tofflor

Kategori: stickat och virkat

Idag är jag och H hemma - bägge är hostiga och febriga. Under en stund när jag mådde lite bättre passade jag på att sy i knappar i ett par virkade tofflor, det var det enda som var kvar att göra. Själva virkningen gjordes för flera veckor sedan, men sen har tofflorna bara blivit liggande. Igår kväll sydde jag ihop dem och virkade kanten och slejfen till knäppningen, det tog verkligen inte lång tid, men så är det ju ofta med grejor som bara blir liggandes :-D Mönstret till tofflorna finns här. Jag har använt mig av Marks & Kattens Quick istället för Eskimo eftersom garnaffären hade slut på Eskimo och inte skulle ta in mer innan de stängde igen butiken. Tofflorna är verkligen varma och sköna för vårkalla fötter, men de känns lite  för stora för mig. Jag virkade mellanstorleken eftersom jag normalt har 38-39 i skostorlek, men jag får väl virka ett par i den minsta storleken. Dessa kanske kan lottas ut istället till någon som de passar...



Kommentarer

  • Marina säger:

    vilka gulliga tofflor!

    Krya på er!

    Kram

    2009-04-14 | 20:03:46
  • Mia säger:

    Tack jag är lite bättre idag, H har fått lite mer hosta men verkar annars pigg. Det hade ju varit skönt med tofflor nu när man är lite dassig, som tur väl är så är andra paret snart klara ;-)

    2009-04-16 | 09:57:56
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • Jeanna säger:

    Dom ser onekligen sköna ut!

    2009-04-16 | 23:32:20
    Bloggadress: http://jeannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: