SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Gott och blandat

Kategori: stickat och virkat

Lördagen innebar en tur till Malmö med min vän E och shopping, bl.a. Panduro outlet och Stoff & Stil avverkades, men även mycket annat roligt. Ett och annat i pyssel- och sömnadsväg fick följa med hem, men jag har inte fotat något. Väl hemma sent på lördagskvällen var jag fortfarande upprymd efter en fantastisk dag, så jag pysslade ihop ett varsitt nyckelband till killarna.



Banden kommer från Panduro outlet och karbinhake och D-ring till rockstarbandet från Stoff & Stil. Karbinhaken till döskallebandet kommer från secondhand och sen hittade jag en lämplig nyckelring i lådan med reflexer. Banden var redan förklistrade så det hela gick extremt smidigt, klippa valfri längd och vika ihop med ring och karbinhake emellan. Fler snabba pyssel till lördagskvällarna tack!



Idag på förmiddagen när jag vaknade ensam hemma (stora och små killar sov hos makens bror med familj i natt =sovmorgon) passade jag på att sy ihop delarna till en väst/kofta jag stickat. Hela koftan är stickad i rätstickning med ett varmt och gosigt merinoullgarn. Det ursprungliga mönstret är från Järbogarn, men eftersom jag valde ett annat garn har jag anpassat mönstret därefter. Koftan har djup v-ringning och korta pingvinärmar och jag funderar på att förstärka pingvineffekten genom att låta sidosömmen fortsätta rakt upp en bit till. Några knappar har jag ännu inte fått i, men man får ju passa på att bli fotad medan fotografen ännu är vaken ;-)

Kommentarer

  • Jeanna säger:

    Både banden och västen var snygga! :o)

    2008-11-20 | 19:15:27
  • Mia säger:

    Tack! Så roligt att DU hittat hit :o) och det ÄR ju så roligt med kommentarer, så man ser vilka det är som tittar in här nyfiken i en strut

    2008-11-21 | 08:50:42
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • Jeanna säger:

    Det tog lite tid för mig att hitta hit... Sedan såg jag en länk på Marinas sida! ;o) Vad kul att se att du är så pysslig! :D

    2008-12-19 | 23:43:50
    Bloggadress: http://jeannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: