SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Gamla nya byxor

Kategori: barnkläder





De här byxorna måste ha legat tillklippta i minst 2 månader och under tiden har jag(barnen) bytt storlek och börjat sy stl 122 istället för 116 så jag var lite skeptisk till att sy ihop dessa - onödigt arbete om de inte passar sen. Men de använder fortfarande de bruna velourbyxorna som är i samma storlek så jag beslöt mig ändå för att sy dem. För att "piffa till" byxorna gjorde jag lite applikationer på benen. H fick tandapplikationer som matchar fint till hans tandtröja och L fick orange cirklar nedtill på benen. Vita stickningar på Hs byxor och orange på Ls. Denna gången klippte jag muddarna smalare -  jag gillar inte slappa benmuddar som åker upp när man stoppar fötterna i stövlar eller overall. Annars inte mycket att orda om sömnaden - snabbsydda byxor som passar bra under överdragsbyxorna nu och overallerna när det blir kallt.



Det armyfärgade joggingtyget är en stuv från Stoff & Stil. Brunt tandtyg och brun muddväv också från Stoff & Stil. De orange cirklarna kommer från en "ärvetröja" från kusinen som ratats pga hål på axeln,  bränd orange muddväv från???.
Till nästa gång får jag förlänga benen lite så de har mer att växa i, annars är de perfekta. Jag gillar särskilt att byxorna har besparing på bakstycket för då blir rumpan snyggare. Jag har ännu ett varsitt par mjuka byxor som legat tillklippta ett tag, men efter ett annat mönster med framfickor(skippar ju annars fickor eftersom de bara är grussamlare). Få se när jag hinner sy ihop dem.

Kommentarer

  • Jeanna säger:

    Dom blev ju kanonbra! Vad duktig du är!

    2008-11-20 | 19:17:35
  • Mia säger:

    Tack! rodnar Så mycket positivt på samma gång!

    2008-11-21 | 08:55:01
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: