SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

En liten börs

Kategori: återbruk



Jag har hittat en ny inspirationskälla: oknytt och kunde inte låta bli att planka rakt av. På sidan finns mycket fint av återbrukat material. Jag föll direkt för en liten rosa och vit börs gjord av virkade grytlappar. Detta är alltså mitt plagiat av oknytts börs.

Några virkade grytlappar finns ju här hemma, men dem har makens mormor virkat och det kändes fel att "offra" någon av dem, så det blev till att kolla in second hand istället. Grytlappar och dragkedja fyndades för 15:- ; märks att kvinnoarbete värderas lågt...

Först sydde jag fast dragkedjan räta mot grytlappens aviga och sen stickade jag ned blixtlåsbandet. Sydde därefter ihop grytlapparna aviga mot aviga. Ett litet handtag är bra att hålla i när man ska öppna/stänga börsen. Först hade jag tänkt mig en D-ring och något snyggt band, men de små D-ringarna jag hade hemma var i ett stycke, utan öppning, och gick inte att trä på utan att klippa sönder grytlappens upphängningsöglor. Det blev till att tänka om, en bit läderband och några träpärlor senare är börsen färdig. Perfekt till att ha min mobiltelefon i, så jag snabbt kan hitta den i handväskan. Börsen tilltalade även H, för när jag skulle fästa handtaget ikväll kunde jag först inte förstå vart jag gjort av börsen(med mobilen i). Letade runt lite på troliga ställen, innan jag kom på att H intresserat sig för den tidigare under kvällen. Blev till att ringa till mobilen och lyssna sig fram. Den fanns i myshörnan under deras sängar :-D

Kommentarer

  • LumLum säger:

    Men åh, vilken söt. Och vilken rolig idé.

    2008-11-07 | 07:31:05
    Bloggadress: http://lumlumlumlum.blogspot.com
  • Mia säger:

    Tack! Men idén kan jag ju som sagt inte ta någon som helst kredit för eftersom jag knyckt den ;-D

    2008-11-07 | 15:12:05
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: