SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Det blir aldrig riktigt som man planerat...

Kategori:

Igår hade jag en sån där dag när ingenting tycktes gå min väg. På förmiddagen hade jag tänkt kombinera ett besök på biblioteket för boklån till nya kursen (högsta betyg på förra. Jippi!) med en träff med min lärare. Men det visade sig att han var upptagen under förmiddagen  vilket resulterade i att jag var tvungen att åka in till skolan två gånger samma dag :-( Boken jag hade tänkt låna var givetvis försvunnen och inte ens bibliotekarien kunde hitta den och inte fanns där fler exemplar någon annanstans heller. När jag kommer ner till bilen upptäcker jag att min bilnyckel är försvunnen :-( Hittade den på biblioteket jämte datorn = TUR!

Hämtade barnen och kanintyget på eftermiddagen. Väl hemma springer L upp med paketet och börjar öppna det med hjälp av stora kökssaxen...gissa en mamma som satte hjärtat i halsgropen när hon kom upp och fick se detta! Som tur väl var skadade han varken sig eller tyget. H & L börjar genast dra ut tygerna ur paketet - mamma detta BLÅ tycker jag om säger H (det turkosa med brunt tryck) kan du sy något till mig i det? Sen tar han tyget under armen och bär iväg på det. Maken tittar undrande på tyghögen och oss - han har glömt bort att jag beställt mer kaniner och förstår definitivt inte min och barnens entusiasm över lite tyg.

Sen skulle jag ju sy...det gick inte riktigt som jag ville och hade tänkt. Medan maken grillade hann jag med en lagning. Sen skulle jag färda ett par superenkla byxor till mig som blivit liggandes hur länge som helst. Det gick bra tills jag skulle sy knapphål för knytbanden. Maskinen tycktes inte mata tyget som den skulle. Jag sprättade- givetvis provsydde jag inte på en lapp utan tänkte att det här är inga problem. Ändrade trådspänning och pressarfotstryck men inget tycktes hjälpa. Fler sprättningar. Efter matpausen tycktes huvudet ha klarnat lite - strök mellanlägg på baksidan och nu gick knapphålen som en dans. Blev avbruten av maken som hade tänkt betala räkningar och inte hittade den ena - fick leta gemensamt. Avbrott för barnens läggning. Maken hittade en båt på nätet som jag tvunget måste se...Det hela slutade med att jag av ren frustration struntade i att sy färdigt byxorna och gav mig ut på en cykeltur istället.  När jag är MITT ute i skogen börjar min nya cykel att låta väldigt mycket - skulle kedjan hoppa av nu? Som tur väl var klarade jag mig hela vägen hem, men kedjan behöver nog lite olja innan nästa cykeltur. Ibland blir inget som man tänkt...

Kommentarer

  • á Yeliqa säger:

    Nämen fyy vilken dag. Ibland går det verkligen inte som man har tänkt sig. Jag får önska dig bättre lycka idag

    2008-05-28 | 13:43:05
    Bloggadress: http://tokigtalikt.blogspot.com
  • MalinJohanna säger:

    Hej!

    Roligt att du hade hittat till min sida, och nu har jag kikat lite på din. Fina saker du gör. Bananväskorna såg jag på sysidan, de var roliga. Jag återkommer nog till den här bloggen.

    2008-05-28 | 19:55:57
    Bloggadress: http://malinjohanna.wordpress.com
  • Fia säger:

    vilken rolig sida=) Vad duktig du är.

    2008-06-13 | 21:09:44
    Bloggadress: http://sozzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: