SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Lila leggings

Kategori: vuxenkläder

Det nya numret av Ottobre Woman innehöll mönster på leggings. Det kändes som ett lagom avancerat projekt idag för att distrahera tankarna från gårdagens misslyckanden. Man tänker väldigt bra när man sitter vid symaskinen och under tiden som jag sydde leggingsen tror jag att jag kommit på hur jag ska lösa tunikaproblemen.
 
image78

Tillbaka till leggingsen, tyget är en stretchjersey/muddväv från Stoff & Stil. Den känns väldigt skön på :-) Färgen är mörkt lila och för dem som känner mig kommer färgvalet knappast som någon överraskning- jag ÄLSKAR lila. Jag har t.o.m. en gång tvingat min man att måla om vårt sovrum lila, ungefär samma nyans som leggingsen faktiskt. Nåja, nog om färgvalet, leggingsen har inga sidosömmar utan endast innerbenssömmar. Sömnaden gick helt utan krångel och leggingsen är supersköna på och perfekta till tunikor och kortare klänningar. Har någon slags knäfobi och tycker att mina knän är superfula, men med leggings under kan jag fortfarande ha kjolar m.m som slutar ovanför knät.

Kommentarer

  • Sandy säger:

    Hej! Har du nåra tips på bra lösning ifall man råkat sy två väsntra ben? Istället för att sprätta (jersey) och köpa nytt tyg...

    :)

    Svar: Tyvärr inget bra tips alls. Har du klippt två vänsterben så är mitt enda tips att klippa och sy två högerben också. Så får du två par byxor/leggings. Om du syr till barn kan man kanske till och med komma undan med ett ben i ett annat tyg. Lite mismatch.
    Mika

    2013-04-04 | 10:22:53

Kommentera inlägget här: