SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Nytt och nostalgi

Kategori:

I helgen har det inte blivit mycket tid till pyssel, ledighet till trots. Men i söndags sydde jag ett påslakansset till vaggan till brorsans lilla söta H som vi hoppas kunna hälsa på snart. Zootyget kommer från Åhléns och den vita lakansväven är en bit av min mormors gamla underlakan med virkad mellanspets. I ren nostalgisk anda kommer även den lila sytråden som använts till dekorsömmen ur mormors gömmor.

image31

H & L blev lite avundsjuka när de såg bäddsetet och ville ha ett likadant. Tyvärr köpte jag inte så mycket av zootyget så det räckte men jag föreslog örngott i biltyget, som vi köpte på Jysk. Det fick det bli och så fick jag sy två örngott i hejdundrande fart för nu var det egentligen läggdags men ingen av pojkarna kunde tänka sig att vänta till i morgon på örngotten.

image32

När killarna väl var i säng tänkte sy lite mer och eftersom maskinen redan var trädd med tråden fortsatte jag med draperier i biltyget som ska hänga under deras sängar. Har gjort ett nu och fler väntar, men det är så tråkigt  att nåla och sy långa raksömmar, så det får vänta tills i morgon. I morgon ska jag och H vara hemma eftersom han haft feber under söndagen och då hinner jag förhoppningsvis sy fler draperier. Nu tänkte jag (som belöning för att jag varit så duktig och sytt draperiet) virka lite på sjalen som är på G.

Kommentarer

  • www.syfroken.se säger:

    Vad fint det där zoo-tyget är. Min granne har det som gardiner i lekstugan. Kul att du har sparat spetsen och sytt på! Måste bli en uppskattad present!

    2008-01-14 | 20:57:57
    Bloggadress: http://www.syfroken.se
  • elin säger:

    Åh, ja zoo-tyget var underbart! perfekt till sängkläder också, ska kanske börja hänga mer på Åhléns tygavdelning!

    2008-01-18 | 17:42:05
    Bloggadress: http://dojjan.bloggspace.se
  • Mia säger:

    Ja, så här i efterhand ångrar jag att jag inte köpte mer av tyget - man blir så glad av färgerna! Elin: ibland kan man göra riktiga fynd lite varstans - även på Åhléns!

    2008-01-18 | 22:53:54

Kommentera inlägget här: