SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Mer på biltema

Kategori: barnkläder

För ett bra tag sen sydde Ulrika P på sysidan en kudde med traktormotiv i ett tyg som jag tyckte var supersnyggt. Hon var så himla snäll och köpte lite av det tyget för min räkning och nu så har det äntligen blivit något av det. Sydde två stolsdynor till H & L. Tog två gamla (oanvända) stolsdynor och klippte bort tyget och använde sedan skumgummidynan som mall när jag klippte till traktortyget. Sydde samman de två bitarna aviga mot aviga med skummgummit emellan och kantade därefter med blå snedslå. Sydde först fast kantbandet räta mot räta på kudden och försökte sy mitt i diket på kantbandet hela tiden.Vek sedan över kantbandet och sydde en söm i ytterkanten av kantbandet från rätsidan. Själva kantningen strulade lite på dyna nr 2 men slutligen fick jag till det någorlunda.



Jag har länge tänkt sy kallingar till H & L eftersom det aldrig tycks finnas tillräckligt hur många par man än har. Under söndagskvällen tog jag så äntligen tag i det hela och ritade ett mönster från ett par befintliga (köpta) boxershorts. Pappan råkade köpa en storlek för stora kallingar för ett tag sen som nu fick sätta livet till för provmodellen. Sydde ihop delarna med overlocksömmen på vanliga maskinen. Gylfsömmen, nedviket vid resåren och bensluten sydde jag raksöm med tvillingnålen. Tyckte att kallingarna blev ganska bra, det är en del ändringar som ska göras till nästa gång, men de funkar.

                     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: