SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Blogginspiration

Kategori:

När man kikar runt på andras bloggar kan man inte låte bli att inspireras av allt fint alla gör och försöka sig på samma sak. Denna gång kommer inspirationen från Syfröken som virkat flera fina mössor. En snygg mössa kände jag att jag också behövde nu när vindarna yr så jag letade på Garnstudios sida och hittade en mössa som jag tycker liknade dem Syfröken gör. Virkade det mesta i lördagskväll, men sen tog det stopp pga garnbrist. Igår kväll kom jag så på att jag ändå kanske hade ytterligare en liten rest av samma garn liggandes. Hittade det längst ner i garnkorgen. I natt har jag jobbat, men allt har varit lugnt så jag hann färda mössan. Nu funderar jag bara på om jag skulle brodera något på typ snöflingor eller pryda med virkad blomma för den ser lite, ja, lite vanlig ut...



Eftersom det inte fanns något annat att göra än att hålla sig vaken påbörjade jag en sjal, även denna gång har jag tjuvkikat på andra, nämligen Petronella som givmilt delar med sig av beskrivningen till sjalen. Hon har virkat sin lila i ullgarn men jag tänkte mig mohair, som också anges i orginalbeskrivningen. Garn från secondhand 4 nystan mörkgrå och 2 nystan ljusgrå från Marks för en struntsumma(35 kr tillsammans med ett antal virknålar och stickor). Jag har tagit det mörkgrå, vi får se hur långt det räcker för det lär ju inte gå att få tag på mera...Hann en liten bit och har fortfarande en del kvar på första nystanet så det kan gå vägen.

Kommentarer

  • Viktoria säger:

    Vad kul att du också kom igång att virka en mössa, det är beroendeframkallande.

    2008-01-09 | 17:32:00
    Bloggadress: http://www.syfroken.se
  • Mia säger:

    Jo, jag har också märkt att det är starkt beroendeframkallande att virka dessa mössor. Funderar redan på om det inte finns någon i min närhet som kan tänkas behöva en likadan. Tur att man kan virka när man jobbar natt och på så sätt "fuska" sig till några extra timmar på dygnet.

    2008-01-10 | 14:50:13

Kommentera inlägget här: