SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Babybyxor igen

Kategori: barnkläder

Har haft en bit brun velour liggandes sen i höstas, tänkt att bli byxor till mina killar. Har äntligen satt saxen i den och klippte samtidigt ett par byxor även till lilla H. Babybyxorna är färdiga och "avhämtade" sen länge, men av någon anledning blev de andra två paren liggande osydda. Har satt igång nu och är väl i princip nästan färdig, bara muddar och midjeresår återstår. Lilla Hs velourisar är sydda efter samma mönster som de cerisa babybyxorna och eftersom Ottobre har så stora storlekar behövde jag inte ens byta storlek utan bara lägga till för sömsmånen den här gången. Allt gick snabbt och smärtfritt och denna gången gjorde jag muddarna ca 2 cm vidare och kunde på så vis kränga mudd och byxa över friarmen. Kom för övrigt på när jag sydde dessa att jag till midjeresåren ofta använder mig av den teknik som Josefin tipsade om när jag stötte på problem med mudden på de cerisa byxorna. Jag blev mycket nöjd med byxorna denna gång. Brun velour och mörk brun mudd från Stoff&Stil (ja, det var bland annat till dessa byxor som jag jagade brun muddväv över halva södra Sverige)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: