SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Unika

Kategori:

När jag syr likadana saker tycker jag att det är roligt om någon detalj skiljer sig åt, så att varje sak är unik. Dessa grytlappar är till min svägerska S som fyllde år i måndags, men hon brukar aldrig fira så jag tänkte att ett par grytisar blir en bra överraskning idag. De har samma motiv, linnetyg och snedslå som grytlapparna i föregående inlägg, men jag(eller egentligen mannen) valde annat tyg med hjärtan från Stoff & Stil till den lilla insticksfickan på baksidan. Ena grabben var extra konstnärlig med textilpennan på baksidan av grytlappen när mamma var i tvättstugan så grytlapparna blev verkligen unika ;-) Ja,ja, så det kan gå....men det är väl tanken som räknas?





Idag har vi varit hemma eftersom H har lite grus i ögat(ögoninfektion). Hoppas på att det är helt bra till imorgon så de kan gå på dagis julfest, tror ju tyvärr inte det, men man kan ju alltid hoppas! Vi har gjort lite papperpyssel på förmiddagen, inget julrelaterat, får se om vi hinner färda det ikväll, för nu ska jag gå ut och "rasta" busarna innan de blir riktiga ovänner...;-)

Kommentarer

  • Jeanna säger:

    Jag håller med dig om att varje sak ska vara unik och ha små skillnader! :D De blir med speciella då.

    2008-12-19 | 23:45:21
    Bloggadress: http://jeannas.webblogg.se/
  • Stefan W säger:

    Läs gärna mitt nya inlägg som handlar om DRICKSVATTEN, du kommer lära dig mycket och bli pepp på vatten! :D

    2008-12-19 | 23:48:29
    Bloggadress: http://stefanweei.blogg.se/
  • Mia säger:

    Ja, jag kan erkänna att jag skrek rakt ut när jag såg baksidan av grytlappen först, men H blev lite ledsen så jag fick ju lov att säga att det blev JÄTTEFINT! stygg mamma

    2008-12-27 | 16:05:50
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: